Nummermelder probleem

Ik heb een profoon nummermelder naar Italië meegenomen en het getest. Het werkt goed.
Ik heb dan een Italiaanse telefoon met ingebouwde nummer melder naar Holland gebracht en het werkt hier niet.
Geen idee waarom dit gebeurt en suggesties hoe het probleem op te lossen?
Dank u
Alberto...

Je moet zo'n ding toch ook registreren bij kpn en je moet er dan ook voor betalen.

Op 11 mei 2005 10:16:16 schreef lauri:
Je moet zo'n ding toch ook registreren bij kpn en je moet er dan ook voor betalen.

Je moet inderdaad speciaal registreren, anders worden de nummers niet meegestuurd. Sosm zit het er al bij (bij isdn bijvoorbeeld).

Evarist

Golden Member

Voor de Belgen:Bij Belgacom idem. Bij Telenet zit het standaard on-line.

Nihil est verum, quod non probatur primo.
Sine

Moderator

Plus dat nederland eem dtmf protocol gebruikt voor nummer weergave, dat kon in italie wel eens anders zijn ..

Op 11 mei 2005 17:57:07 schreef Sine:
Plus dat nederland eem dtmf protocol gebruikt voor nummer weergave, dat kon in italie wel eens anders zijn ..

een stukje uitleg bij een Profoon nummermelder:

De functie NummerWeergave (Caller ID) is gebaseerd op zowel het DTMF-systeem als op het FSK-systeem. Iedere provider heeft zijn eigen systeem. KPN Nederland biedt bijvoorbeeld het DTMF-systeem aan. Kabelproviders in Nederland bieden hoofdzakelijk het FSK-systeem aan. De PTT in België biedt ook het FSK-systeem aan. De mogelijkheid bestaat dat u zich op deze dienst dient te abonneren, informeer hiervoor bij uw provider.

Het DTMF-systeem (Dual-Tone-Multi-Frequency) is het minst uitgebreid en ondersteunt alleen nummers.

Het FSK-systeem (Frequency Shift Keying) is uitgebreider en ondersteunt naast NummerWeergave ook NaamWeergave, VoiceMailmelder of PhoneMail melder, actuele tijd en datum, etc., mits de provider deze extra functies ondersteunt.

Dank u iedereen voor uw antwoorden.
Ik heb een abonnement in Holland voor nummerwergave die goed met profoon werkt.
Het probleem is daarom elders

Op 12 mei 2005 09:08:25 schreef fafiuche:
Dank u iedereen voor uw antwoorden.
Ik heb een abonnement in Holland voor nummerwergave die goed met profoon werkt.
Het probleem is daarom elders

"elders"?
Wat goed zou kunnen is dat de Profoon beide systemen ondersteund maar dat Italiaanse ding niet.
Heb je b.v. in NL - FSK en in Italie - DTMF (of andersom), dan werkt de Profoon overal en de Italiaanse alleen in Italie. Dat is toch het verschrijnsel?

Ja, dat is inderdaad de oplossing.
Het bedrijf dat de telefoon in Italië maakt bevestigde dat het systeem FSK in Italië wordt gebruikt, terwijl DTMF in Noord-Europa wordt gebruikt, hoofdzakelijk wegens het feit dat de meeste exploitanten Ericsson centralen gebruiken.
Zoals jojo correct zegt, werkt de Profoon met zowel FSK als DTMF.
Bedankt iedereen voor uw hulp.